Menu

Gymnázium Opatovská 7 Košice

Projekt COMENIUS - Návšteva Bulharska

Comenius project – Bulgaria 2.- 6. novembra 2014

1. deň - nedeľa: V nedeľu sme navštívili Istanbul, kde sme strávili 7 hodín. Videli sme veľa zaujímavých pamätihodností, medzi ktoré patrí aj nádherná Hagia Sofia. Čas strávený v Istanbule sme zakončili večerou a pokračovali v ceste do Burgasu.

2. deň – pondelok: V pondelok po príchode do školy, študenti z Bulharska prezentovali svoje práce o biodiverzite. Okrem toho nám aj zaspievali pár pesničiek. Nasledovala prehliadka školy a neskôr prehliadka mesta Burgas. Najviac sme sa tešili z pohľadu na Čierne more. Večer sme sa konečne zvítali s rodičmi a neskôr išli do kaviarne.

3. deň – utorok: Navštívili sme prírodnú rezerváciu Poda, ktorá je dôležitým miestnom pre migrujúce vtáky. Poobede sme navštívili prírodné ako aj etnologické múzeum v Burgase. Večer sme išli s našimi bulharskými kamarátmi do nákupného centra.

4. deň – streda: V stredu sme absolvovali menšiu túru v „horách“ Strandža, kde sme mali možnosť vyfotografovať si krásne výhľady  more. Nasledovala cesta do malého, ale  zaujímavého mesta Sozopol. Večer sme hodovali a zabávali sa s kamarátmi z Bulharska v miestnej reštaurácii.

5. deň – štvrtok: Navštívili sme Pomorie a soľné múzeum. Ďalšou zastávkou bolo mesto Nessebar s peknými historickými hradbami. Kúpili sme si  tam aj nejaké suveníry.

6. deň – piatok: Deň strávený v škole. Jednotlivé krajiny si vymenili herbáriá. Nasledovala debata o ZOO. Kamaráti z Bulharska, naši hostitelia, pripravovali pre nás posedenie a rozlúčku. Pred polnocou sme opustili Burgas.

Zbierka pre Košický útulok pre opustené zvieratká

Študentská rada v minulých dňoch vyhlásila materiálnu zbierku pre Košický útulok pre opustené zvieratká. Pripomíname, že všetky veci, ktoré by pomohli zvládnuť pobyt zvierat v útulku môžete denne priniesť ešte budúci týždeň, t.j. do 7.11.2014 p. prof. Sidorovej vždy ráno od 07:45 do 08:00.

Ako môžete pomôcť útulku opustených zvierat?

• Granulami pre dospelé psy, šteniatka
  • Ryžou, cestovinou, ovsenými vločkami, krúpami, suchým pečivom
  • Salámami a konzervami pre zvieratá
  • Prostriedkami na odčervenie a odblšenie, imunoglukánom (dostupný v lekárňach)
  • Starými dekami, plachtami a vecami vhodnými na podstielku, matracmi, kobercami
  • Prepravkami na prenos zvierat, umelohmotnými pelechmi, obojkami, vodítkami
  • Zdravotníckym a dezinfekčným materiálom

Nakoľko útulok funguje najmä vďaka ochote a srdcu dobrovoľníkov, skúsme aj my trochu prispieť. Za všetky opustené zvieratká Vám vopred ďakujeme.

Návšteva Rumunska

V rámci projektu Comenius, do ktorého je zapojená aj naša škola, sme sa zúčastnili na návšteve Rumunska.

Súťaž prvej pomoci

Dňa 11. 6. 2014 sa družstvo našej školy zúčastnilo celomestskej súťaže Červeného kríža - poskytnutie prvej pomoci pod heslom: " Máš len jeden život tak si ho chráň".

Zúčastnili sa tieto študentky:
- Lucia Navrátilová 2.C
- Zuzana Koprivová 3.C
- Veronika Niščáková 3.C
- Lucia Bodnárová 3.C
- Barbora Laczková 3.B

Súťaže sa zúčastnilo 15 družstiev zo stredných škôl mesta. Naše družstvo sa umiestnilo na 6. mieste, za čo im patrí veľká pochvala a ocenenie, že vedia pomáhať v prípade núdze nielen sebe, ale aj ostatným. Družstvo na súťaž pripravovala p. Tóthová.

Deň Zeme 2014 na našej škole

„Príroda je oproti nám vo výhode, môže existovať bez nás, ale my bez nej nie.“

Bolo to 22. apríla v roku 1970, keď vedci, hlavne ekoló­govia v USA ovplyvnení fotografickými a telegrafickými snímkami z kozmu, dokumentujúcimi krehkosť a zraniteľnosť Zeme demonštračne vyzvali ku spoloč­nému celosvetovému úsiliu za ochranu Zeme so všet­kým, čo ju robí jedinečnou.

• zabráňme nezmyselnému vyrubovaniu stromov
  • záujemcovia môžu podpísať petíciu k zabráneniu ťažby uránu na Jahodnej pri Košiciach (je aj na FB)
  • venujme knihám väčšiu pozornosť
  • vysaďme aspoň jednu rastlinku ročne či už na balkón alebo doma
  • trieďme odpad
  • neodhadzujme papiere ani iné veci na zem
  • naša škola je zapojená do projektu Zelená škola

Na našej škole sme pod vedením p. p. Geregovej a Jančáryovej  inštalovali výstavu prác našich žiakov ku Dňu Zeme, vo forme obrázkov, mandál, tajničiek.

Významné akcie

Naša predmetová komisia sa každoročne zapája do týchto celospoločensky významných akcií:

• Nezábudka – liga za duševné zdravie
  • Slniečko – úsmev ako dar – verejná zbierka
  • Darcovstvo krvi – študentská kvapka krvi
  • Deň narcisov – liga proti rakovine
  • Vianočná zbierka pre deti z detských domovov v spolupráci s katolíckou diecézou

Comenius Project

V októbri 2013 sme začali pracovať na dvojročnom medzinárodnom projekte Comenius s názvom "Biodiversity Conservation The Only Path To Our Survival" - . Našimi partnermi sú školy z Grécka, Maďarska, Bulharska, Rumunska, Turecka, Poľska a Slovenska. Absolvovali sme už návštevu našich maďarských partnerov v Budapešti.

Deň otvorených dverí

Už tradične počas Dňa otvorených dverí predvádzame na našej škole zaujímavé chemické pokusy pre žiakov 9. a 8. roč. Tento rok sme opakovali osvedčenú klasiku: farbenie plameňa, prípravu zubnej pasty, solárne modely a mnohé ďalšie.

Zelená škola

V šk. roku 2013/2014 sme sa zapojili do projektu Zelená škola. Pracujú v ňom tri vyučujúce, p.p. Geregová, Sidorová a Sedláčková.

... je najväčší medzinárodný certifikačno-vzdelávací ekoprogram pre materské, základné a stredné školy.

Od roku 2004 pomáha aj slovenským školám realizovať environmentálnu výchovu prepojenú s praktickými krokmi, tie vedú žiakov a celú školu k šetrnejšiemu prístupu voči životnému prostrediu, t.j. pomáhajú znížiť jej ekologickú stopu.